Strona 1 z 2

Aeronautica Imperialis

PostNapisane: 18 lut 2007, o 21:04
przez laurentius
Nowa giera GW. Walki obiektów latających w świecie GW. Wygląda bardzo interesująco. Karty manewrów itp. rzeczy obiecują smakowitą rozgrywkę.
Niestety podręcznik to ponad 200 zł co jak przystało na GW tworzy cenę wręcz zaporową.

http://www.forgeworld.co.uk/acatalog/RU ... ORIES.html

no a w samolocikach to się zakochałem... ;)
http://www.forgeworld.co.uk/acatalog/thunderbolts.jpg[/img]

Niestety 12 funciaków za 2 samolociki to również jakaś kosmiczna cena.

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 25 lut 2007, o 20:16
przez Marcin
Ja byłbym chętny żeby w to zainwestować. Małe sprostowanie, to nie system GW tylko Forge Worlda. Firma spokrewniona ale to nie to samo i to w dobrym tego słowa znaczeniu.

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 25 lut 2007, o 20:20
przez zim
świetne modele... ale FW życzy sobie jeszcze więcej za swoje modele niż GW. tyle, że jakość tych modeli jest nieporównywalnie wyższa !

kwestia tylko ile trzebaby wydać na jakąś flotę do pogrania...

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 25 lut 2007, o 21:39
przez laurentius
Przy odrobinie szczęścia może by udało się zebrać kasę na podręcznik. Ewentualnie jakaś zrzuta. Np. ja daję 160 wy po 30 i robię Wam zbindowany wydruk Color tego podręcznika? Chyba,że są jakieś inne pomysły.

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 25 lut 2007, o 22:59
przez Marcin
Podręcznik i karty manewrów są już w Krakowie. Chłopaki z Legionu pogrywają. poniżej ich wrażenia:


To może jeszcze ja swoje wrażenia:

Bitewka z Emanem na 60 punktów w celu "wybadania zasad" - 5 hell-blade'ów na 3 Thunderbolty.

Zaczęliśmy od rozstawienia wzdłuż krawędzi, no i jazda. Eman wchodził do boju zwartą grupą, którą rozproszył, ja natomiast dwoma eskadrami (3 i 2) po przeciwnych stronach planszy. Po trzech turach walki kołowej i nauki manewrów (Eman pozostaje chyba pod wrażeniem manewru 10 - ostry zawrót przez skrzydło) udało mi się jednym z moich myśliwców wejść na ogon "imperialnego" i rozstrzelać go, zużywając całość amunicji ("szóstkowa odpornośc" wcale mnie tu nie śmieszy). Niestety przed ostatnią salwą tailingu udało mu się dopaść jednego z moich, posyłając go na glebę - niestety chaotyczne myśliwce są zrobione z papieru (1 HIT). Mimo, że przewaga nie była już tak znaczna (drugi HellBlade po wystrzelaniu kul musiał uciekać), to Eman nie docenił możliwości manewrowych Chaosu (Very High) i udało mi się pozostałym thunderboltom wejść na ogony, posyłając je w kierunku planety ogniem ciągłym - dominacja w powietrzu zapewniona.

Tyle raportu a teraz wrażenia. Powtórzę w większości kolegów ze Sztabu, ale są to nasze wrażenia omówione na gorąco po bitwie:

- zasady gry są banalnie wręcz proste w 6 turze z uwagi na ilość moich samolotów znałem już w zasadzie większość manewrów (choć półpętli numer 7 i 8 nie odważyłem się jeszcze zrobić). W zasadzie podręcznik po dojściu do wprawy potrzebny jest do weryfikacji statystyk samolotów.

- losowa inicjatywa w turach i ruchy naprzemian powodują, że zlikwidowany zostaje wpływ faktu "kto zaczyna".

- z uwagi na sporą bezwładność samolotów (90 stopni skrętu, lub też nawrót), nalezy zarówno planować swoje ruchy naprzód (samolot, który wyleci za pole bitwy już nie wraca), jak tez i starać się przewidzieć ruchy przeciwnika (manewry wykonywane w trakcie tury, należy zanotować na specjalnej karcie, przed fazą ruchu i nie można ich potem zmienić). Jednym słowem są to swoiste "szachy".

- na pierwszy rzut oka, przewaga liczebna w powietrzu daje dużą przewagę w grze - kwestia ta jeszcze musi być wytestowana, ale "i herkules du&*, kiedy luda kupa" (ach - nie ma to jak wziąść wroga w kleszczyki)

- z uwagi na brak figur z FW korzystaliśmy z modeli do Epica, jednakże wobec faktu gdzie prędkość lotu i wysokość zmienia się nawet kilka razy na turę, notowanie tych parametrów na papierze jest prawdziwym problemem - trzeba będzie zamówić figsy z FW

- zaleta jest niewielka cena całości, nawet jeśli mowa o modelach FW - eskadra chaosu to około 50 funtów (100 punktów) - w przypadku Eldarów, czy Imperium można użyć modeli z GW-Epica, które są sporo tańsze, niż ich ForgeWorld'owe odpowiedniki.

Tyle chyba na razie - pogramy jeszcze, to będziemy widzieli.


Ja najchętniej bym w to wszedł.

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 09:47
przez laurentius
Też jestem za. Dałoby się pożyczyć na ten podręcznik do przeskanowania?

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 10:54
przez zim
ponoć Czarny pracuje już nad zrobieniem kopii zapasowej podręcznika ;)

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 13:38
przez mdzi1
Wszystko fajnie i ładnie, tylko wybór samolotów jakiś skromny. Za to ceny wcale nieskromne. Ja mówię pas.

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 14:29
przez Marcin
Pewnie ciutkę modeli się jeszcz pojawi. Praktycznie nie ma np dark eldarów, tyranidów i nekronów więc wszystko jeszcze przed nami, no i nie sądze, żeby marinsi opierali sie jedynie na tunderhawku.

Mały update co do ceny. Gra na 100pkt spokonie wystarczy a do tego wystarczą ze dwa blisterki.

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 15:13
przez mdzi1
To brzmi już bardziej zachęcająco. Ale policzyłem ile potrzebuję jeszcze wydac do Infinity i Hord , i niestety to wyczerpie mnie finansowo zupełnie.Zresztą od połowy roku będzie Evo i to zaspokoi moje zapotrzebowanie na nowości ;)

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 15:16
przez Marcin
Daj sobie siana z Hordami, czy ktoś w to wogóle gra??? ;)

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 15:20
przez zim
ja !
smakowity dodatek się prezentuje, a Wy nam tu jakimiś stateczkami mieszacie. nie dacie rady :P

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 15:39
przez mdzi1
Hordy trzeba liczyc łącznie z WM , a to już z 10 osób. No i baza graczy się rozrasta coraz bardziej.Nic nie ujmując Aeronautice to niszówka i taką pozostanie.

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 16:31
przez Marcin
Ta tak jakby WM nie było grą niszową

AERONAUTICA IMPERIALIS

PostNapisane: 26 lut 2007, o 16:55
przez zim
na pewno nie bardziej niszową niż AI ;)