Hell Dorado

Hell Dorado

Postprzez Xerxes » 12 lis 2007, o 11:04

Tu mozna sie dopatrzeć grenadierów i 2 wzoru żarłocznych

http://img154.imageshack.us/img154/508/img2193jef1.jpg[/img]

A tu najemniczy przeklęci, fotka słaba ale coś tam widać

http://img120.imageshack.us/img120/1959/damnshh6.jpg[/img]

i troche bliżej

http://img218.imageshack.us/img218/3290/dsc03407dt0.jpg[/img]
Avatar użytkownika
Xerxes
private first class
private first class
 
Posty: 195
Dołączył(a): 25 maja 2007, o 13:30

Hell Dorado

Postprzez Noah2 » 12 lis 2007, o 16:44

No nareszcie coś się w temacie Helldorado ruszyło. Myślałem, że nie doczekam:)

Co do zasad do Xserxes w sumie poprawnie je naświetlił. Faktycznie Helldorado łączy w sobie elementy takich systemów jak WM, konfra czy LOTR (nie wiem jak z Infinity bo nie znam zasad), z każdego biorąc to co najlepsze i dodając kilka nowatorskich elementów. W skrócie rozgrywka wygląda następująco:

Najpierw trzeba wybrać kompanię, składającą się zazwyczaj z kilkunastu wojowników. Grając z jednym oficerem jej wartość będzie oscylowała w okolicach 200 punktów. W HD mamy zasadniczo trzy rodzaje jednostek: wspomnianych już oficerów (w podstawowym formacie gry możemy wystawić tylko jednego, choć podręcznik prawdopodobnie zawiera zasady dotyczące rozgrywania większych starć), wojowników niezależnych (możemy wystawić kilku, zależnie od limitu podanego na karcie, czasem gdy jest to postać unikalna tylko jednego) i szeregowych żołnierzy (większości możemy używać praktycznie bez limitu, chociaż łącznie może ich być maksymalnie tylu ile punktów CMD ma nasza kompania). Z gotową rozpiską przysępujemy do rozstawienia pola bitwy. I tu niespodzianka. Helldorado zawiera własny unikalny system tzw. terraformowania, który nawet tej, zazwyczaj traktowanej przez autorów innych bitewniaków, nieco po macoszemu fazie nadaje aspekt taktyczny, póki co jednak nikt nie pokusił się o przetłumaczenie zasad na język angielski. W skrócie wygląda to tak, że na początku wybieramy krainę na której chcemy grać (podobno są cztery + jedna w darmowym dodatku z kampanią dla Lostów), np pustynię lub ośnieżone pustkowia, po czym dzielimy stól na kilka stref. Następnie ma miejsce coś na kształt licytacji, każdy z graczy inwestuje określoną ilość umownych punktów w kolejne obszary stołu i ten który wygra może postawć na nich wybraną przez siebie przeszkodę. Licytacja odbywa się potajemnie, przeciwnik aż do końca nie wie ile punktów wpakowaliśmy w konkretną część stołu, mile widziane na tym etapie są blef i drobne oszustwa. Gra wbrew pozorom jest warta świeczki bo poza zwykłymi przeszkodami, typu trudny teren czy blokowanie pola widzenia w HD jest wiele takich, które wywołują jeszcze dodatkowe efekty a ich umiejscowienie na stole może mieć duży wpływ na obraz całej rozgrywki (np. sprawiają, że przestają działać aury mentalistów znajdujących się w pobliżu, albo żołnierze dostają bonus w walce wręcz). Podobno jest z czego wybierać a przeszkody różnią się w zależności od wybranej krainy. Dodatkowo należy wspomnieć, że po zakończeniu rozstawienia możemy jeszcze przesuwać niektóre elementy terenu jeżeli tylko mamy w swojej kompanii jednostkę z zasadą "scout".

Jeśli chodzi o rozmiaray stołu do HD, to oczywistym wydaje się, że do gry z tak niewielką ilością figurek nie potrzeba wiele przestrzeni, toteż powinien mieć on 30 cali długości, przy czym strefy rozstawienia wynoszą po 5 cali. Jeśli chodzi o szerokość to jest ona dowolna.

Niestety nie udało mi się dotrzeć do zasad dotyczących rozstawiania kompanii. W Skierniewicach stosujemy dość oczywiste reguły, polegające na tym że każdy z graczy kładzie na przemian po jednym modelu, przy czym zaczyna ten, którego siły są liczniejsze. Proste, szybkie i nie porowadzi do żadnych nieporozumień.

Po rozstawieniu terenów i modeli możemy przystąpić do właściwej rozgrywki. Na początek należy zliczyć wartość Dominacji dla każdej ze stron. Robi się to poprzez zsumowanie łącznych wartości cechy CMD wszystkich członków kompanii i ilości jednostek wchodzących w jej skład (bez tych z zasadą insignificent). Kiedy już mamy gotowy wynik porównujemy go z Dominacją przeciwnika i ten kto ma więcej decyduje, czy chce aktywować swoją jednostkę czy też rezygnuje z tej przyjemności, na rzecz oponenta. I tu właśnie dochodzimy do jednej z fundamentalnych zasad HD, tj. zasady przemiennej aktywacji, znanej pewnie tym którzy mieli jakąś styczność z konfrą. Wygląda to tak, że najpierw jeden z graczy wybiera wojownika, porusza go, wykonuje wszystkie akcje, po czym to samo z jednym ze swoich wojów robi jego przeciwnik (w HD kolejność aktywacji nie musi być wyznaczona na początku tury i zależy tylko i wyłącznie od naszej decyzji). Warto jeszcze wspomnieć, że podczas rozgrywki wielokrotnie będą zdarzały się sytuacje kiedy gracz, na własne życzenie, bądź też pod wpływem przeciwnika będzie aktywował dwa modele pod rząd. Gdy obydwaj grający aktywują każdy ze swoich modeli kończy się tura (nie wiem ile tur trwa typowa bitwa ale koło szóstej zazwyczaj z jednej ze stron nie ma już czego zbierać). Z punktu widzenia kilkunastu rozegranych moimi saracenami bitew, stwierdzam, że właściwe decydowanie o kolejności w jakiej nasi wojownicy będą wykonywali swoje działania ma w HD znaczenie wręcz kolosalne i często decyduje o porażce lub zwycięstwie.

W sumie rozpisałem się a muszę iść na zjęcia toteż dokończę moje wywody przy najbliższej okazji, jeżeli oczywiście Jesteście zainteresowani dalszym ciągiem:)

pozdrawiam

A nowe modele faktycznie są super. Jak zobaczyłem przeklętego za chciwość przez moment pożałowałem, że zamieniłem demony na saracenów:)
Noah2
private
private
 
Posty: 61
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 15:15

Hell Dorado

Postprzez zim » 13 lis 2007, o 08:52

ponownie szkice modeli, które już są w zasadzie znane. ale cieszących oko rysunków nigdy za wiele ;)

http://www.helldorado.fr/ressources/sec ... 0872_2.jpg[/img]
http://www.helldorado.fr/ressources/sec ... t00044.jpg[/img]
Avatar użytkownika
zim
sergeant first class
sergeant first class
 
Posty: 1403
Dołączył(a): 18 lut 2006, o 11:09
Lokalizacja: wrocław

Hell Dorado

Postprzez zim » 15 lis 2007, o 08:36

kolejna porcja szkiców...

na początek Saraceni - imo rewelacyjnie zapowiadają się
http://www.helldorado.fr/ressources/sec ... bere_3.jpg[/img]
http://www.helldorado.fr/ressources/sec ... 0053_2.jpg[/img]
http://www.helldorado.fr/ressources/sec ... t00056.jpg[/img]

no i Ludzie Zachodu - już nie tak świetnie, chociaż klimat konkwistadorów do mnie wciąż przemawia
http://www.helldorado.fr/ressources/sec ... Area/1.jpg[/img]
http://www.helldorado.fr/ressources/sec ... Area/2.jpg[/img]
http://www.helldorado.fr/ressources/sec ... Area/3.jpg[/img]
Avatar użytkownika
zim
sergeant first class
sergeant first class
 
Posty: 1403
Dołączył(a): 18 lut 2006, o 11:09
Lokalizacja: wrocław

Hell Dorado

Postprzez Noah2 » 15 lis 2007, o 09:11

No strzelcy saracenów zapowiadają się rewelacyjnie. Już nie mogę się ich doczekać. Grenadierzy nieco gorzej chociaż wciąż ciekawie, ale za to mogą być w grze nieźli jeśli wierzyć plotkom
Noah2
private
private
 
Posty: 61
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 15:15

Hell Dorado

Postprzez zim » 15 lis 2007, o 09:15

eh no i po krótkiej chwili mojej fascynacji Lostami... przychodzi takie Asmodee, pokazuje takie arty Saracenów i od razu nabieram ponownie ochoty na tą armię. tylko kto mi ją pomaluje ? ja się nie odważę maziać tak jasnymi kolorami :|
Avatar użytkownika
zim
sergeant first class
sergeant first class
 
Posty: 1403
Dołączył(a): 18 lut 2006, o 11:09
Lokalizacja: wrocław

Hell Dorado

Postprzez mdzi1 » 15 lis 2007, o 15:34

@zim
Po takim ekstra demonie masz jeszcze ochotę na Saracenów? ;)
mdzi1
master sergeant
master sergeant
 
Posty: 1709
Dołączył(a): 18 lut 2006, o 11:02

Hell Dorado

Postprzez zim » 15 lis 2007, o 20:19

e nie... Saraceni dodatkowo. muszę czymś robić pokazy we wroc ;)
przypuszczalnie nie będę dalej w dwie armie inwestował... choć kto wie hyhy
Avatar użytkownika
zim
sergeant first class
sergeant first class
 
Posty: 1403
Dołączył(a): 18 lut 2006, o 11:09
Lokalizacja: wrocław

Hell Dorado

Postprzez tzinth » 19 lis 2007, o 20:18

Już się nie moge doczekać zasad do nowego demona.Mam nadzieje, że będzie taki jak Wielki przeklęty za gniew:)
tzinth
private
private
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 lis 2007, o 16:38

Hell Dorado

Postprzez Noah2 » 19 lis 2007, o 20:47

Na razie pewne jest tylko że będzie miał zasadę swallow, no ale tylko na średnie podstawki (a niech mi się kiedyś odważy filara połknąć=)). No i że kosztuje 17 punktów. Nie ma co gdybać bo za tydzień albo dwa pewnie karta się na stronce pojawi
Noah2
private
private
 
Posty: 61
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 15:15

Hell Dorado

Postprzez Xerxes » 19 lis 2007, o 23:20

o dzizas, własnie widziałęm staty tego grubasa i jak na grubasa jest dość szybki. ma 6 ruchu O_o 5 kostek, 4 defa. 8 Hp i połyka na 3 trafieniach O_o. Jak zje zmienia sie w grubasa, i ma 2 ruchu, 3 kostki 2 defa, 12 Hp i mocno bije. DMG grid jak bestia lostów O_o. najgorsza rzecz. To jest trooper co za tym idzie nielimitowany. Widze rozpiski. leci banda 6 i pożera co popadnie a potem idzie szef i bije reszte. Masakra straszna z tymi demonami.
W ogóle czytam to czytam i aż strach co tu będize wychodzić, szkoda żę po barbarzyńsku. Ale fakt faktem jest praktycznie wszytsko.

A więc opisze już cały wave.
Saraceni mają strzelca jak akrebuzer, większy zasięg, ten sam DMG grid na obie bronie. 5 ruchu, 3 kostki, 3 defa, przeładowanie (pozdro Noah2). Dochodzi scout, pathfinder i strzelanie w ruchu :(, mianowicie, po krótce zasada żywcem z konfry, Chłopak idzie strzela i kontynuuje ruch jeśli mu został. Mocny chłopak, o niebo lepszy niż arkebuzer. 1 prota to pomyłka. Trooper

Grenadier mocno średni, troche lepszy niż arkebuzer, staty podobne. Strzela i rzuca granatami zarzucając podpalenie. Niby mają explozje swoim granatem ale zasięg limitowany na 2 i zasięg 2. Co oznacza że pan sobie rzuci max na 4 cale O_o (dobrze mówie noah??) Flinta działa jak miotacz ognia (fire 3/2) i przeładowuje się 3 tury. Tak więc masakra. Znacznik flame i potencjalne 18 dmgu-prot modelom pod znacznikiem. dodam że ma 2 prota i kosztuje 18 pktów. Trooper

Corvusy
nie jest źle. 5 ruchu 3 kostki, 4 defa, 6 HP zasady dziwne ale trafne. JEdnostka będzie zaczepna. podejśc na plecy drapnąć umrzeć. A drapie nieźle. pain na 2 trafieniach lub pain/2 na 3. Dla mnie bomba.
Ze stat wypada najlepiej. jak wszystkie inne trropsy nielimitowany

@Noah2 a ty znów zasad nie czytasz. Zasada swallow mówi o mniejszych podstawkach niż atakującego a że ma średnią będzie żarł małe. Coś czuje że ci panowie sobie dietę z nazira zrobią hyhy ;)

Co do kart łatwo policzyć, będzie ona w piątek.

Dodam na konieic, jak patrze na 3 bosa do westów. to ja sie już nie bede śmiał dominika O_o 4 defa, 4 prota, dmg drig okrutny, nie lubi saracenów. no rzeźnia.

jest tu tego tyle żę nie wiem o czym pisać, zajarałem sie.

Znajde chwile opisze wsio. ale może być ciężko bo to french. Ale postaram sie.
Avatar użytkownika
Xerxes
private first class
private first class
 
Posty: 195
Dołączył(a): 25 maja 2007, o 13:30

Hell Dorado

Postprzez Xerxes » 20 lis 2007, o 06:41

A zresztą nie bede samolubny. Ściągnijcie plik do AB3.1 i tyle :)
Avatar użytkownika
Xerxes
private first class
private first class
 
Posty: 195
Dołączył(a): 25 maja 2007, o 13:30

Hell Dorado

Postprzez Marek » 21 lis 2007, o 23:38

eh, nie wiem co wy w tym helldorado widzicie. Zasady może są fajne, nie będę mówił nic bo nie znam ale figurki to jakieś dziwne połączenie niespełnionych sadomasochistycznych fantazji rzeźbiarzy i wszystkiego co w postmodernizmie jest ciulowe. Don Kichot? Izaak ben Moshe? Pierdoły na potęgę sorry. A modele też nie są jakieś rewelacyjne też w sumie.
Pozdr,

M.
Avatar użytkownika
Marek
private
private
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18 paź 2007, o 23:33
Lokalizacja: Kraków

Hell Dorado

Postprzez zim » 22 lis 2007, o 11:14

przecież nikt Ci nie mówi w co masz grać. ale skoro zdecydowanej większości podoba się to, co prezentuje sobą HD, to chyba jednak racja po naszej stronie ;)
Avatar użytkownika
zim
sergeant first class
sergeant first class
 
Posty: 1403
Dołączył(a): 18 lut 2006, o 11:09
Lokalizacja: wrocław

Hell Dorado

Postprzez Marek » 22 lis 2007, o 13:23

Dlatego to eh jest właśnie, takie westchnienie zdziwienia po prostu.
Pozdr,

M.
Avatar użytkownika
Marek
private
private
 
Posty: 20
Dołączył(a): 18 paź 2007, o 23:33
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do HELLDORADO

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron