Gameplay

Gameplay

Postprzez estro_pajo » 16 lis 2007, o 14:32

tak przed chwila bralem prysznic i sobie nagle nie wiedziec czemu o HD pomyslalem.
Nie czytalem jeszcze zasad po angielsku, ale pomyslalem, ze tak moze bedzie nawet szybciej bo sa miedzy nami tacy co grali i wiedza.

Otoz w HD aktywacje sa naprzemienne, tak? I z tego co rozumiem to nie ma czegos takiego jak Inicjatywa, by decydowac w jakiej kolejnosci ruszamy modelami, tak?
No to jak to jest, czy oprocz poszczegolnych tur jest tez podzial na rundy, czyli robimy naprzemiennie, ale jak jednemu graczowi skoncza sie figurki to ten drugi aktywuje swoje jedna za druga az jego tez sie skoncza i bec, nowa runda (to troche sux...)?
Czy moze nie ma rund i ciagle jest raz ty raz ja? Bo jak ta druga opcja to to sux razy dwa, bo gracz ktory gra eg Lostami i ma same super drogie modele ma fory bo aktywuje swoje znacznie czesciej niz przeciwnik, ktory ma powiedzmy swarm tanich demonow. No i takie imba torche...
Chlopaki co juz graja, niech mi powiedza jak to jest...

PS moze by z watku 'armie' przeniesc ta czesc o zasadach tutaj co by porzadek roche byl, hmmmm? :rolleyes:
Obrazek
Avatar użytkownika
estro_pajo
staff sergeant
staff sergeant
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 17 paź 2006, o 22:47
Lokalizacja: ikea

Gameplay

Postprzez Noah2 » 16 lis 2007, o 20:20

Już śpieszę z odpowiedzią, otóż aktywacja jest naprzemienna i jest podział na rundy, czyli nie zdarzy się tak, że niektóre modele w mniej licznej armii będą się ruszać więcej razy w czasie bitwy. Raczej nie zdarza się też druga sytuacja, której się obawiasz, toteż, że gracz z liczniejszą kompanią będzie mógł pod koniec tury poruszyć kilka modeli które mu zostały a jego przeciwnik bezradnie będzie się temu przyglądał. Dzieje się tak dlatego, że ten z graczy, który ma mniej modeli może w każdej chwili odstąpić swojemu oponentowi aktywację, tamten zaś nie ma możliwości nic na to poradzić (poza jednym małym wyjątkiem). Czyli np jeden ma 5 modeli a drugi 8, i ten pierwszy aktywuje swój model, robi nim wszystkie akcje, potem aktywuje drugi gracz, ten co ma więcej i potem niby znowu kolej tego pierwszego ale on na to "wała, a ja nie chcę" i ten drugi musi wtedy swój aktywować. Operację tą można powtórzyć tyle razy, o ile więcej modeli oczekujących na aktywację ma przeciwnik, aż do momentu kiedy ta ilość się zrówna i obaj gracze będą aktywować naprzemiennie. Jedyny wyjątek to początek tury. Tu wyznacza się tzw. dominację i ten kto ją ma decyduje który z graczy aktywuje się pierwszy i tu nie ma nigdy możliwości przepuszczenia.

Czasem z taktycznego punktu widzenia aktywacja dwóch modeli pod rząd jest porządana (kiedy np. chcemy dobić mocno nadszarpnięty model przeciwnika a wiemy, że on zaraz aktywuje swojego healera i go uleczy). Mamy wtedy do dyspozycji specjalny rozkaz, zwany vae soli i za jeden punkt CMD możemy takiej operacji dokonać. Rozkazu tego nie można wydać dwa razy pod rząd, czyli trzech modeli już raczej nie akatywujemy, chyba, że przeciwnik nas przepuści.

Ale się rospisałem. Mam nadzieję, że to coś pomoże:) Nie wiem czy te informacje są aktualne i czy coś nie zmieniło się w zasadach bo nie grałem od września a w międzyczasie wyszła chyba jakaś errata, no ale myślę, że jednak są. W ten weekend szykuje mi się starcie z demonami to jeszcze sprawdzę.
Noah2
private
private
 
Posty: 61
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 15:15

Gameplay

Postprzez tzinth » 19 lis 2007, o 20:14

Niestety do starcia z demonami Noah2 nie doszło:/
tzinth
private
private
 
Posty: 3
Dołączył(a): 18 lis 2007, o 16:38

Gameplay

Postprzez Xerxes » 19 lis 2007, o 23:29

Doszło i było ono krwawe. Ale to zasady kminilismy i ostro dostawałem wtedy saracenami. Teraz nie ma tak łatwo :D zasady już każdy zna chociaż noah2 najmniej ale to standard do każdego systemu :D no offence man
Avatar użytkownika
Xerxes
private first class
private first class
 
Posty: 195
Dołączył(a): 25 maja 2007, o 13:30

Gameplay

Postprzez Noah2 » 20 lis 2007, o 08:42

Spoko, przecież każdy kto mnie zna wie że zasad zawsze się z gry uczę :) A Tzinthowi chodziło o bitwę w której ja będę grał przeciwko demonom moimi saracenami bo planowaliśmy zagrać w weekend ale nie udało się niestety :(
Noah2
private
private
 
Posty: 61
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 15:15

Gameplay

Postprzez Xerxes » 21 lis 2007, o 11:37

jako ze właśnie po raz kolejny studiowałem zasady trochę opisze strzelanie w grze.

Podstawowe zasady:
Strzelamy w bliższy model, więc działa tu pełny screen. Wyjątkami tu są zasady Impressive (modele go nie zasłaniają) oraz sharpshooter (można strzelać w dowolny model w LOS). Jeśli najbliższy model jest za przeszkodą i go nie widać oczywiście strzelamy w dalszy który jest widoczny.

Są 4 zasięgi:
poniżej zasięgu (trudność 3)
od podstawowego do zasięgu x2 (trudność 4)
od zasięgu x2 do zasięgu x3 (trudność 5)
powyżej zasięgu x3 (trudność 6)
Tak więc arkebuzer będzie miał zasięgi (zasięg broni 8):
do 8
8-16
16-24
24+

Tu uwaga jeśli nawet strzelamy na zasięg najmniejszy czyli trudność 3 a model ma np 5 defa, Def bierze góre. Odwrotnie natomiast kiedy strzelamy na zasięg najdalszy bo nawet jeśli model ma 2 defa trafiamy go na 6. Imo fantastyczne zasady.
Zasada limited range np dla noży saracenów, w tym przypadku limited range 3 oznacza że nie strzelimy powyżej 3 zasięgu. Czyli max 12 cali

Od strzelania oczywiście przysługuje cover. jest on zależny od wielkości podstawki:
medium (w tej grze nie ma small;)(sanctified warrior) 3
large (squamata) 2
very large (bran carnoth) 1
Bronż z penetrating odejmuje prota po zsumowaniu z coverem.
Cover przysługuje jeśli model jest zakryty więcej niż w połowie i jest cal od przeszkody która go zasłania

Spray weapons
Tu ponownie fenomenalne wręcz zasady. Nie trafiamy wszystkiego od automatycznie jak w 40k, nie rzucamy na trafienie dla każdego jak w WM. Mamy liczbę kostek równą TIR modelu+5 (taki grenadier ma potencjalne 9 kostek O_o)
Kładziemy template i i zaczynamy "trafiać" od najbliższego modelu pod templatem nawet jeśli jest tylko częściowo przykryty. każda broń spray ma coś w stylu 3/2. Oznacz to że zawsze trafiamy na 3 (def nas nie obchodzi) i każde trafienie oznacza 2 dmgu. Za drugi w odległości model rzucamy tyloma kostkami które chybiły w 1. W 3 tymi które zostały po 2. rzucamy póki są kostki lub modele. Fantastyczna zasada, bardzo realistyczna.

Explosion
Tu też fajowo. Wybieramy punkt w LoSie i w zasięgu (jeśli jest limitowany, punkt nie może być dalej niż zasięg maksymalnym)( tak tak slingera sypie robalami gdzie chce, a grenadier nie rzuci dalej niż 4 cale :D). Przy trudności nie obchodzi nas żaden def, strzelamy tylko na trudności zasięgu. Jeśli na kostkach wypadło chociaż jedno trafienie, explozja jest w celu. Przy broniach typu explode mamy także trudności np 5/2. Rzucamy zawsze 5 kostkami i każda 5 na oznacza 2 Dmgu w model. Rzucamy osobno w każdy model pod znacznikiem nawet częściowo przykryty. Wyjątkiem dla tej zasady jest invulnerable który oznacza żę niezależnie od trudności explozji i liczby dmgu, model zawsze trafiamy na 6 i każde trafienie to 1 dmgu

Zdarza się że na explozji jest status lub consume. Wtedy po prostu każdy model pod znacznikiem dostaje ten status lub consume o podanej wartości.

Należy pamiętać że w broniach explosion jest wyjątek od zasady "można mierzyć wszystko". Wybieramy punkt i nie można mierzyć sobie żeby objęło tylko przeciwnika. mierzymy dopiero kiedy pocisk trafi w wybrany punkt.

Noah popraw mnie jeśli sie mylę to poprawie.
Avatar użytkownika
Xerxes
private first class
private first class
 
Posty: 195
Dołączył(a): 25 maja 2007, o 13:30

Gameplay

Postprzez Noah2 » 21 lis 2007, o 22:51

Jak dla mnie w porządku. Zasad sprejów nie czytałem więc za ten fragment nie ręczę ale brzmi sensownie to co napisałeś :) Nie wie też czy aktualne jest to z wzornikiem przy eksplozji, bo tak było przed erratą na pewno ale potem mogli coś zmienić.

Tak sobie pomyślałem, teraz mi desert hunterzy wychodzą, chyba bardziej w strzelanie pójdę
Noah2
private
private
 
Posty: 61
Dołączył(a): 12 lis 2007, o 15:15

Gameplay

Postprzez Xerxes » 16 mar 2008, o 15:08

Wyszła kolejna errata. Trzeba poczekać na tłumaczenie. Widze tam zmiany w definicji kontaktu, szarży i kliku istotnych skilli. Te erraty mogą tłumaczy opóźnienia w wydaniu EN version. Nic tylko sie cieszyć w opóźnienia bo będziemy mieli w pełni zeeratowaną wersje.
Avatar użytkownika
Xerxes
private first class
private first class
 
Posty: 195
Dołączył(a): 25 maja 2007, o 13:30


Powrót do HELLDORADO

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron